Ici on parle des ailes à caissons
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stef
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par stef » lun. 4 mars 2013 12:31
Rappelez-vous dans son
interview, Bill Hansen nous annonçait la préparation d'une aile de kite à caissons chez Switch. Il semble bien que à avance!
Quelques morceaux choisis du forum Switchkites:
Switch Design - Mi-janvier Switch kite forum a écrit :
Hi PatrickB:
We've made substantial progress testing the 4-line de-powerable foils and have incorporated the results into a few additional test kites we expect to test in the next few weeks. We are especially pleased with our new NACA intake vents and overall stability. Once we finish the final round of testing, I will report here.
Cheers!
Switch Design - Mi-février Switch kite forum a écrit :
Hi Cyclops:
At the moment we are waiting for suitable conditions to test stability at the edge in gusty conditions. That said, we feel we currently have a superior kite which exhibits desirable inflatable kite qualities unusual to de-powerable foils. Thanks for your interest!
Cheers!
Switch Design - Mi-février Switch kite forum a écrit :
Hi patrickB:
We are doing the testing in NZ. Here you can see the kite.
Cheers!
Switch Design - Mi-février Switch kite forum a écrit :
@Telekiter: The inlet vents are extremely effective NACA vents with a bifurcated internal flap which seals against a mesh cover. There are no internal diagonal ribs. The 'A' lines are triple-cascaded to support every profile at the leading edge to prevent distortion. 'B' and 'C' lines are double-cascaded every other rib to simplify the bridle. Currently the 'D' lines are also triple cascaded on every rib but we have not finalized them. Colored lines are likely in production. Thanks!
@Cyclops: Bar is the stock Switch Controller. Cheers!
@It will have center flag line safety system.
Cheers!
... et enfin des photos de la Vantage en 9m avec ses NACA vents dont Bill Hansen parlait dans son interview:
- Switch-Vantage-9sqm-1a.jpg (60.53 Kio) Consulté 3705 fois
- Switch-Vantage-9sqm-2a.jpg (67.21 Kio) Consulté 3705 fois
Stef
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par boZZo » lun. 4 mars 2013 12:39
C'est du fermé?
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stef
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par stef » lun. 4 mars 2013 12:41
Oui et non - le board d'attaque est cousu et les entrées d'air se font par ces ouvertures NACA (comme sur les avions de chasse ou Ferrari au choix) mais je n'ai pas l'impression qu'il y ait de manches à aire à l'intérieur pour les rendre marines -- mais c'est une question que je pourrais peut-être poser à Bill Hansen quand ils l'auront sortie (et aussi leurs intentions concernant les ailes à caissons fermées).
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par boZZo » lun. 4 mars 2013 12:45
C'est beau comme découpe. Merci de l'info et je suis preneur pour un retour de Bill sur la destination de l'aile.
T-shirt reçu?
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par wicahpi shakowin » lun. 4 mars 2013 14:09
Bien mignonne, miam !
T'en ferais une aile pour quel programme toi Stef ? (outre ses NACA qui n'ont peut-être pas de chaussettes)
La Vantage semble avoir plus de ratio que la Unity1, et je la sens bien avoir un court rayon de braquage.
Impatience d'en savoir plus.